Show simple item record

dc.contributor.authorMoreno Moreno, Luis Ramón
dc.coverage.spatialMX-SONen-US
dc.creatorMORENO MORENO, LUIS RAMON; 38662
dc.date2008-01-01
dc.date.accessioned2022-06-28T19:42:46Z
dc.date.available2022-06-28T19:42:46Z
dc.date.issued2008-01-01
dc.identifierhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/516
dc.identifierhttps://doi.org/10.22198/rys.2008.41.a516
dc.identifier.urihttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/516
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22198/rys.2008.41.a516
dc.identifier.urihttps://repositorio.colson.edu.mx/handle/2012/45750
dc.description.abstractIn Mexico there are significant advances regarding the expansion of educational services, but they have not produced a decrease in school desertion or an increase in terminal efficiency. In this article, we analyze the performance of primary education in the Mexican states by applying a nonparametric technique called Free Disposal Hull (FDH). With this tool, we aim to identify the appropriate public expenditure to reach certain objectives in the education field and determine if the present expenditure is being used efficiently, that is, if the best results in education are being obtained at the same cost or at the lowest possible cost.en-US
dc.description.abstractEn México hay avances significativos en la ampliación de los servicios educativos, pero no se han reflejado en la disminución de la deserción escolar y tampoco en la eficiencia terminal. En este artículo se analiza el desempeño de la educación primaria en las entidades federativas mexicanas, mediante la aplicación de una técnica no paramétrica denominada de libre disposición o Free Disposal Hull (FDH, por sus siglas en inglés). Con esta herramienta se pretende responder la interrogante de cuál sería el gasto público apropiado para alcanzar ciertos objetivos en el campo de la educación, y determinar si la erogación actual se utiliza de forma eficiente, es decir, si se están obteniendo los mejores resultados al mismo costo o al más bajo posible.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherEl Colegio de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/516/557
dc.rightsDerechos de autor 2017 Luis Ramón Moreno Morenoes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses-ES
dc.source2448-4849
dc.source1870-3925
dc.sourceregión y sociedad; Vol. 20 No. 41 (2008): January-Aprilen-US
dc.sourceregión y sociedad; Vol. 20 Núm. 41 (2008): enero-abriles-ES
dc.subjectFdhen-US
dc.subjectEfficiency production frontiersen-US
dc.subjectBasic educationen-US
dc.subjectPublic expenditureen-US
dc.subjectFederal statesen-US
dc.subjectEfficiency scoreen-US
dc.subjectFdhes-ES
dc.subjectEficienciaes-ES
dc.subjectFronteras de producciónes-ES
dc.subjectEducación básicaes-ES
dc.subjectGasto gubernamentales-ES
dc.subjectEntidades federativases-ES
dc.subjectMedida de eficienciaes-ES
dc.subjectCiencias Sociales
dc.subject.lcshFdhen-US
dc.subject.lcshEfficiency production frontiersen-US
dc.subject.lcshBasic educationen-US
dc.subject.lcshPublic expenditureen-US
dc.subject.lcshFederal statesen-US
dc.subject.lcshEfficiency scoreen-US
dc.subject.lcshFdhes-ES
dc.subject.lcshEficienciaes-ES
dc.subject.lcshFronteras de producciónes-ES
dc.subject.lcshEducación básicaes-ES
dc.subject.lcshGasto gubernamentales-ES
dc.subject.lcshEntidades federativases-ES
dc.subject.lcshMedida de eficienciaes-ES
dc.titleEvaluación de la eficiencia del gasto gubernamental en México. El caso de la educación primariaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator5


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record