Show simple item record

dc.contributor.authorPrudencio, Daniel
dc.contributor.authorRamones, Fernando
dc.coverage.spatialMX-SONen-US
dc.creatorPrudencio, Daniel;#0000-0003-2150-8412
dc.creatorRamones, Fernando
dc.date2014-05-01
dc.date.accessioned2022-06-28T19:42:24Z
dc.date.available2022-06-28T19:42:24Z
dc.date.issued2014-05-01
dc.identifierhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/9
dc.identifierhttps://doi.org/10.22198/rys.2014.60.a9
dc.identifier.urihttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/9
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22198/rys.2014.60.a9
dc.identifier.urihttps://repositorio.colson.edu.mx/handle/2012/45484
dc.description.abstractThis study examines the effects statewide of the Social Infrastructure Contribution Fund (FAIS) on poverty and underdevelopment in Mexico for the period between 2000 and 2010. Using ordinary least squares and two stage least squares methods, with instrumental variables to correct for endogeneity, we found a very weak or no relationship between the sum allocated for the FAIS and different poverty measures. These results suggest the possible existence of perverse incentives. However, the fact that there is no relationship could also be due to a lack of government capacity to manage the fund, or the lack of resources to reduce extreme poverty in Mexico.en-US
dc.description.abstractEn el presente estudio se examinan los efectos en el ámbito estatal del Fondo de Aportaciones para la Infraestructura Social sobre la pobreza y rezago en México, del año 2000 al 2010. Con el uso de modelos de mínimos cuadrados ordinarios y de mínimos cuadrados de dos etapas, con variables instrumentales para corregir por endogeneidad, se encontró una relación nula o muy débil del monto asignado de dicho fondo con las diferentes medidas de pobreza. Estos resultados sugieren la posible existencia de incentivos perversos, sin embargo, el hecho de que no haya una relación también se puede deber a la incapacidad de los gobiernos para administrar el fondo, o bien a la falta de recursos para disminuir la pobreza extrema en México.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherEl Colegio de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/9/284
dc.rightsDerechos de autor 2017 Daniel Prudencio, Fernando Ramoneses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses-ES
dc.source2448-4849
dc.source1870-3925
dc.sourceregión y sociedad; Vol. 26 No. 60 (2014): May-Augusten-US
dc.sourceregión y sociedad; Vol. 26 Núm. 60 (2014): mayo-agostoes-ES
dc.subjectPovertyen-US
dc.subjectPerverse incentivesen-US
dc.subjectFaisen-US
dc.subjectPublic policyen-US
dc.subjectPobrezaes-ES
dc.subjectIncentivos perversoses-ES
dc.subjectFondo de aportacioneses-ES
dc.subjectCiencias Sociales
dc.subject.lcshPovertyen-US
dc.subject.lcshPerverse incentivesen-US
dc.subject.lcshFaisen-US
dc.subject.lcshPublic policyen-US
dc.subject.lcshPobrezaes-ES
dc.subject.lcshIncentivos perversoses-ES
dc.subject.lcshFondo de aportacioneses-ES
dc.titleLos efectos del Fondo de Aportaciones para la Infraestructura Social sobre la pobreza en Méxicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator5


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record