Show simple item record

Satisfacción turística del visitante fronterizo en Baja California, México

dc.contributor.authorBringas Rábago, Nora L.
dc.contributor.authorToudert, Djamel
dc.coverage.spatialMX-SONen-US
dc.creatorBringas Rábago, Nora Leticia;#0000-0001-7599-8432
dc.creatorToudert, Djamel;#0000-0003-2833-4128
dc.date2016-01-01
dc.date.accessioned2022-06-28T19:42:38Z
dc.date.available2022-06-28T19:42:38Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.identifierhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/359
dc.identifierhttps://doi.org/10.22198/rys.2016.65.a359
dc.identifier.urihttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/359
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22198/rys.2016.65.a359
dc.identifier.urihttps://repositorio.colson.edu.mx/handle/2012/45655
dc.description.abstractDue to the abstract and multidimensional character of its instrumentation, evaluating the satisfaction of international visitors is one of the most prolific and effervescent fields in tourism research. Using survey data obtained at different border ports in the state of Baja California, Mexico, this article examines the explanation of satisfaction attributes and their causal relationships, through the proposal of a theoretical model. Analysis was carried out by evaluating measurement and structural models that allowed the establishment of significance levels of causal relationships which provided support for the proposed theoretical model. Results show that food and drink consumption, and the relation between quality and price, were the dimensions that best explained the satisfaction structure in the visited destinations.en-US
dc.description.abstractLa evaluación de la satisfacción del visitante internacional constituye uno de los campos más prolíficos y efervescentes de la investigación turística, por el carácter abstracto y multidimensional instrumentado. Con el apoyo de datos levantados en los puertos fronterizos del estado de Baja California, México, en este trabajo se examinó la explicación de los atributos de la satisfacción y sus relaciones causales, por medio de la propuesta de un modelo teórico. Para llevar a cabo el análisis se evaluaron los modelos de medidas y el estructural, que permitieron fijar los niveles de significación de las relaciones causales que le dieron forma y fondo al modelo teórico propuesto. Los resultados arrojaron que la relación calidad-precio y el consumo de alimentos y bebidas constituyen las dimensiones que más explicaron la estructuración de la satisfacción en los destinos visitados.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/xml
dc.language.isospa
dc.publisherEl Colegio de Sonoraes-ES
dc.relationhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/359/421
dc.relationhttps://regionysociedad.colson.edu.mx:8086/index.php/rys/article/view/359/1094
dc.rightsDerechos de autor 2017 Nora L. Bringas Rábago, Djamel Toudertes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses-ES
dc.source2448-4849
dc.source1870-3925
dc.sourceregión y sociedad; Vol. 28 No. 65 (2016): January-Aprilen-US
dc.sourceregión y sociedad; Vol. 28 Núm. 65 (2016): enero-abriles-ES
dc.subjectTourist satisfactionen-US
dc.subjectServices evaluationen-US
dc.subjectMexico-us borderen-US
dc.subjectPartial least squaresen-US
dc.subjectBaja california|en-US
dc.subjectSatisfacción turísticaes-ES
dc.subjectEvaluación de servicioses-ES
dc.subjectFrontera nortees-ES
dc.subjectBaja californiaes-ES
dc.subjectMínimos cuadrados parcialeses-ES
dc.subjectCiencias Sociales
dc.subject.lcshTourist satisfactionen-US
dc.subject.lcshServices evaluationen-US
dc.subject.lcshMexico-us borderen-US
dc.subject.lcshPartial least squaresen-US
dc.subject.lcshBaja california|en-US
dc.subject.lcshSatisfacción turísticaes-ES
dc.subject.lcshEvaluación de servicioses-ES
dc.subject.lcshFrontera nortees-ES
dc.subject.lcshBaja californiaes-ES
dc.subject.lcshMínimos cuadrados parcialeses-ES
dc.titleTourist satisfaction of the border visitor in Baja California, Mexicoen-US
dc.titleSatisfacción turística del visitante fronterizo en Baja California, Méxicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator5


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record